Review: Arthur and the Invisibles

Žanr: animirani,porodični

Režiser:  Luc Besson

Glasovi:  Freddie Highmore, Mia Farrow, Madonna...

Freddie Highmore (Arthur)

Mia Farrow (Granny)

o filmu

Kako bih lakše našao inspiraciju za pisanje ovog zadatka krenuo sam da tražim stare filomve po kutijama u mom podrumu. Sve vreme sam osećao jaku nostalgiju za tim filmovima i vremenom sam naišao na ovaj film. Rešio sam da ga pogledam ponovo i video sam ga drugim očima. Artur i minimoji je animirani film iz 2006. godine koji je zasnovan na istoimenoj knjizi Luka Besona. Sa budžetom od 86 miliona dolara ovo je jedan od „najskupljih“ animiranih filmova koji je i ujedno zaradio jedva preko tog budžeta, u prevodu- nije toliko dobar film.

radnja filma

Osnovna radnja filma ne može da bude opšta. Glavni lik Artur saznaje da u njegovom dvorištu žive mala stvorenja koja se zovu minimoji. On o njima uči od svog dede Arčibalda i saznaje da imaju blago koje može da im pomogne da otkupe dugove u kojima su. Arčibald se već poznaje sa minimojima ali sada je drugo vreme i star je da bi ponovo išao u te avanture. Zato kroz ritual šalje Artura koji tamo provodi radnju ostatka filma.

Pored Artura i Arčibalda tu su i likovi: Selenija, odnosno princeza minimoja, Betameš, njen mlađi brat, Kralj i Maltazar odnosno protagonista ovog filma. Glavna uloga pripada Frediju Hajmoru koje je takođe bio i u „Charlie and the chocolate factory“ iz 2005. kao Čarli, „The Spiderwick“ iz 2008. I još puno drugih dečjih filmova. Kasnije u životu je glumio pretežno u komedijama ali i serijama kao na primer „The Good Doctor“. Neke od drugih uloga imaju: Rober De Niro (kralj), Madonna (Selenija), Jimmya Fallon (Betame), Dejvid Boui (Maltazar). Po mom mišljenju Boui se najbolje izrazio u svojoj ulozi.

Iskreno, kad sam pogledao ovaj film posle dužeg vremena nije mi se svideo kao pre. Humor nisam shvatio smešno, radnja je veoma zbrzana i postoji puno rupa u filmu koje su nelogične. Sam razlog što sam odabrao ovaj film je nostalgija. Od samog početka filma, odnosno od melodije kompanije „Europa“ mi nailaze sećanja na to neko vreme. Da tada nisam toliko gledao taj film verovatno mi se nikad ne bi sviđao, ali nije tako.

poruka filma

Što se tiče poruka iz samog filma, nema ih toliko. Ipak to je najobičniji animirani film gde dobro pobeđuje zlo. Prava poruka dolazi na uopšteni pogled na samu tu situaciju. A to je da će nam se nešto svideti čisto zbog lepih osećaja koji su nam pre davali. Možda mi više nije zanimljiv film, ali mi je i dalje ostao kao podsetnik na detinjstvo.

kritika

Ne bih baš preporučio ovaj film radi dobre radnje, nego možda nekolicini koja želi da ide uz taj „put uspomena“. Ova kritika će možda više služiti kao podsetnik nekome za ovaj film. Svakako ovom filmu dajem trojku, čisto jer se iznačavaju moja negativna i pozitivna osećanja prema njemu.

Dušan Đorđević